کاهش قیمت بیت کوین تا کجا؟

Bitcoin price drop

کاهش عجیب قیمت بیت کوین

قیمت بیتکوین به سطوحی که آخرین بار در ژوئن دیده شده بود، کاهش یافته است، اما برخی پیش‌بینی‌های قیمت BTC احتمال کاهش به سطوحی کمتر در صورت وقوع شرایط بحرانی در بازار رمزارزها را به تصویر می‌کشند.

پایین ترین قیمت بیت کوین در دو ماه گذشته

قیمت بیتکوین با کاهش تا $26,552 به پایین‌ترین سطح خود در بیش از دو ماه گذشته رسیده است. نوسانات قیمت بیتکوین در تاریخ 17 اوت، پس از مدت زمانی طولانی از معاملات به شکل ناگهانی روند بازار تغییر کرد و احتمال دارد روند نزولی بیت کوین مجدد شروع شود.

Bitcoin price drop
Bitcoin price drop

کم ترین نوسانات بیت کوین

در این ماه، بیتکوین شاهد شرایط معاملاتی با کم‌ترین نوسانات تا کنون بود، که فقط با نمودار سپتامبر 2016 و آغاز سال جاری از نظر رفتار قیمتی  میتوان این نمودار را مقایسه کرد. با شکست ناگهانی این وضعیت، نظارت‌کنندگان بازار علاقه‌مند به مشاهده آینده هستند.

آینده قیمت بیت کوین

سوال اینجاست: آیا بیتکوین به سمت بالا یا پایین خواهد رفت؟ ما در ادامه این مقاله به بررسی دقیق تر احتمالات کاهش یا افزایش قیمت بیت کوین میپردازیم.

قیمت  25,000 دلار سطح “افسانه‌ای” برای بیتکوین

پیش از اعلام اخبار SpaceX  که باعث کاهش همزمان بیتکوین و سایر ارزهای دیجیتال شد، تریدرها امیدوار بودند که 28,000 دلار به عنوان یک حمایت قوی عمل کند. در نهایت، بیتک وین در حال کاهش قیمت بود، اما همزمان با حفظ چندین خط روند حمایتی و همچنین حمایت روانی از نقطه 28,000 دلار جلوی ریزش قیمت مقاومت می‌کرد. با این حال، این عوامل کافی نبود و در زمان نگارش این مقاله ، BTC/USD زیر 26,500 دلار قرار داشت.

حمایت جدید بیت کوین

اما برای تریدر و مدرس مشهور، گرت سولووی، اکنون 25,000 دلار حمایت اصلی توجه برای خرید بیتکوین را تشکیل می‌دهد. او در تحلیلی در تاریخ 18 اوت بیان کرد: “به لحاظ تکنیکی، سطح 28,000 دلار شکست خورده است. تقریباً 24 ساعت فرصت دارد تا این سطح را بازیابی کند، در غیر اینصورت احتمال حرکت به سمت 25,000 دلار به طرز چشمگیری افزایش می‌یابد.”

وی اشاره کرد که وقتی شرکت بلک ‌راک برنامه‌هایی برای تأسیس صندوق معاملاتی بیتکوین (ETF) در ایالات متحده اعلام کرد، قیمت BTC/USD در حدود 25,000 دلار حرکت می‌کرد و این خبر باعث افزایش قیمت به سمت 30,000 دلار و بیشتر شد. با نزدیک شدن به تصمیم در مبارزه قانونی برای راه‌اندازی ETF مختلف در ایالات متحده، نوسانات غیر قابل پیش بینی بیت کوین دوباره تداعی می‌شود.

سولووی ادامه داد: “این‌جاست که خبرها اعلام کردند که بلک‌راک در حال اقدام برای ایجاد ETF است. افزایش قیمت از 25,000 دلار به 31,000 دلار به طور اصولی به علت افزایش امیدواری از تأیید این اقدام اتفاق افتاد.”

 کم ترین قیمت بیت کوین 9,000 دلار

از نظر کاهش قیمت بیت کوین، همچنان 20,000 دلار به عنوان نقطه حمایتی مهمی در نمودار وجود دارد، اگرچه این سطح از اوایل ماه مارس (March) لمس نشده است.

وی ادامه داد: “در صورتی که حمایت 25,000 دلار شکست بخورد، مقصد بعدی 20,000 دلار خواهد بود. این سطح اصلی است چون نمایانگر نقطه‌ای است که بانک‌های سیلیکون ولی  (Silicon Valley Bank) و بانک‌های منطقه ای در آن نقطه در بازار مقدار زیادی از بانک ها پول به سمت بیت کوین خارج شده است میتواند نقطه ای برای شروع بازار شدید نزولی بیت کوین باشد.”

“اگر 20,000 دلار شکست بخورد، احتمالاً قیمت بیت کوین به سطح 15,700 دلار که پایین‌ترین نقطه در 52 هفته (دوره کنونی) است، حرکت میکند. همچنین حمایت 12-13 هزار دلار همچنان به عنوان هدف پایین‌تر در نظر گرفته می‌شود، همچنین ممکن است قیمت به سطوح 9-10 هزار دلار (حداکثر نزول) حرکت کند.”

احتمال پایین کاهش شدید قیمت بیت کوین

هرچند سولووی با این وجود گفت که او “دلیلی” برای شکست زیر قیمت کف دوره نوامبر 2022 نمی‌بیند، به جز یک فروش گسترده بیت کوین با حجم بسیار بالا که بازار سهام آمریکا را به سطوح زمانی آن دوره باز می‌گرداند. آخرین باری که قیمت BTC/USD زیر 10,000 دلار معامله شد در سپتامبر 2020 بود.

بیت کوین طلای دیجیتال

او اضافه کرد  “پول هوشمند که به تصور همچنان به جنبه طلای دیجیتال بیتکوین ایمان دارند، به تدریج در سطوح کلیدی حمایتی خرید خواهند کرد و با استفاده از روش خرید میانگین قیمت (DCA) عمل خواهند کرد. در طولانی مدت، من به شدت به روند خوب بیتکوین ایمان دارم”،.

بیت کوین آژانس آتش نشانی اقتصاد جهانی

درباره این موضوع، سام مک‌دونالد، تحلیل‌گر اصلی در CCI استرالیا، بیان کرد  که بیتکوین همچنان به عنوان “آژانس آتش‌نشانی برای اقتصاد جهانی” عمل می‌کند، که اشاره به این دارد که یک فروپاشی بزرگ در بازار سهام آمریکا در حال آماده‌سازی است.

میانگین های حرکتی بیت کوین

میانگین حرکتی 200 هفته ای بیتکوین برخلاف نزول ناکهانی بازار در حال حاضر در نقطه اصلی خریداران و نهنگ های بزرگ بازار است.

“در ژوئن هنگامی که بیتکوین حمایت بزرگ SMA 200 هفته را لمس کرد، ما پیش بینی بازار خرسی را نداشتیم. امشب نیز در هنگام تست مجدد بیتکوین ابر متحرک SMA 200 هفته، باز هم ما منتظر بازار خرسی نیستم”

نتیجه گیری

پس از سقوط قیمت بیتکوین از 69,000 دلار بازار بیت کوین به شکل قوی ای روند صعودی ای را تجربه نکرد. با توجه به اتفاقات اخیر تمام بازار های مالی از جمله فارکس میتوان گفت بی نظمی عجیبی تمامی بازار های مالی را فراگرفته است.

Leave a Reply

Your email address will not be published.