چرا قیمت بیتکوین قفل شده است؟

Bitcoin price stuck

قیمت بیتکوین از عوامل بسیار زیادی تاثیر میپذیرد و این امر پیش بینی دقیق بازار را غیرممکن کرده اما مدت طولانی است که قیمت بیتکون قفل شده است.

Bitcoin price

کاهش یک درصدی قیمت بیتکون

اخیراً قیمت بیتکوین تقریباً 1٪ به قیمت ۲۹٬۵۰۰ دلار کاهش یافت. اما این کاهش جزء روند بازاری بود که یک هفته قبل آغاز شده بود و قیمت آن در بازه ۲۸٬۸۵۰ تا ۲۹٬۶۶۰ دلار معامله می‌شود.

افزایش نرخ بهره

این روند نزولی به کاهش 4٪ بیتکوین به زیر ۳۰٬۰۰۰ دلار هفته گذشته مربوط می‌شود که اصولاً به دلیل افزایش نرخ بهره توسط رزرو فدرال انجام شد. تاثیر افزایش نرخ بهره انجام شده برای ارزهای رمزنگاری غیر استیکینگ مانند بیتکوین منفی بوده است.

با این حال، اقتصاددانان وال استریت در اجلاس فدرال بعدی در ماه سپتامبر انتظار دارند افزایش نرخ بهره متوقف شود که این امر می‌تواند سیر نزولی  بیتکوین زیر ۲۹٬۰۰۰ دلار را محدود کند.

مقاومت بیتکوین

از طرف دیگر، بیتکوین دچار مشکل دیگری است که که بالای ۳۰٬۰۰۰ دلار – یک سطح مقاومت روان‌شناختی – شدید دارد.  

برداشت از صندوق سرمایه گذاری بیتکوین

تداخل نظرات مستمر در بازار بیتکوین همزمان با کاهش علاقه موسساتی پیش می آید. بر اساس گزارش هفتگی CoinShares، سرمایه‌گذاران حدود ۱۹٫۴ میلیون دلار از صندوق‌های سرمایه‌گذاری مبتنی بر بیتکوین در هفته پایانی ۲۸ ژوئیه برداشت کردند.

آینده قیمت بیتکوین در ماه اوت

از نظر فنی، بیتکوین در حال حاضر بالاتر از میانگین متحرک ۵۰ روزه‌ی خودقرار دارد و به دنبال نزدیک شدن به سطح مقاومت قوی ۳۰٬۰۰۰ دلار خود است.

اگر قیمت به بالای ۳۰٬۰۰۰ دلار برسد، احتمال رالی بیتکوین به سمت ۳۱٬۵۰۰ دلار، سطح قله محلی، برای ماه اوت بالا می‌رود.

نتیجه گیری

قیمت بیتکوین درصورتی که نتواند مقاومت ۳۰٬۰۰۰ دلار را رد کند به احتمال زیاد مجدد به روند نزولی برگشته و نمیتواند رالی صعودی را شروع کند.

Leave a Reply

Your email address will not be published.