هوش مصنوعی ایلان ماسک X.ai

Elon Musk's New AI Project Xai

در تاریخ 2 اوت، وب‌سایت X.ai که وب‌سایت رسمی پروژه جدید هوش مصنوعی ایلان ماسک است، شروع به دریافت ترافیک از دامنه AI.com کرد. پیش از این، ترافیک این سایت به چت_جی‌پی‌تی از همان URL هدایت می‌شد.

Elon Musk's New AI Project
Elon Musk’s New AI Project

دامنه AI.com

به گزارش انجام‌شده توسط وب‌سایت DN.com، حوزه‌ی داخلی دامنه‌ها، دامنه AI.com در ماه مه 1993 ثبت شده است که این دامنه بیش از 30 سال قدمت دارد و یک دامنه با اهمیت تاریخی است.

از فوریه امسال تاکنون، AI.com به چت_جی‌پی‌تی هدایت شده است، که باعث شد افراد فکر کنند ایلان ماسک به‌صورت شخصی این سایت قبول نداشته و حمایتی نمیکند.. او از این سایت در گذشته به‌دلیل سرمایه‌گذاری‌های خود در چت_جی‌پی‌تی استفاده کرده‌است، اما اکنون آن را برای پروژه هوش مصنوعی خود استفاده کرده‌است.

حفظ مالکیت دامنه AI.com

آخرین اطلاعات مربوط به دامنه AI.com در تاریخ 8 آوریل 2022 به‌روزرسانی شده‌است. به‌همین دلیل مالکیت دامنه که پیش‌تر به چت_جی‌پی‌تی هدایت می‌شد و اکنون به X.ai هدایت می‌شود، تغییر مالکیت نکرده‌است.

در تاریخ 12 ژوئیه 2023، موسس  xAI در وب‌سایت رسمی X.ai اعلام کرد که از طریق وب‌سایت AI.com در دسترس است. DeepMind، OpenAI، Google Research، Microsoft Research، Tesla و دانشگاه تورنتو تنها برخی از سازمان‌های برجسته‌ای هستند که در گذشته در این تیم نمایندگی داشته‌اند.

هوش مصنوعی ایلان ماسک

ایلان ماسک، کارآفرین ویژه‌ و مدیرعامل تسلا و SpaceX، به عنوان شخصیت برجسته‌ای در منظر فناوری شناخته شده‌است. آخرین کارآفرینی‌اش، xAI، با هدف بهبود هوش مصنوعی با توسعه “تئوری همه چیز” برای شبکه‌های عصبی بزرگ است.

نتیجه گیری

این اقدام به عنوان پاسخی به رشد سریع چت_جی‌پی‌تی و پاسخ غیر مستقیم ایلان ماسک به‌خاطر ادعاهای مرتبط با تعصبات سیاسی که از او انتقاد کرده اند، به‌نظر می‌رسد.

Leave a Reply

Your email address will not be published.