نبرد با هوش مصنوعی

The battle against robots and artificial intelligence

فناوری‌های وب ۳ مبتنی بر بلاک‌چین می‌توانند با حذف اکانت‌های فیک و اطلاعات غلط هدایت‌شده توسط هوش مصنوعی، به نبرد علیه نبرد علیه ربات‌ها و هوش مصنوعی رفته و  فضای شبکه‌های اجتماعی را پاکسازی کنند.

مطالعه اخبار حوزه بلاکچین در بلاکچین نیوز

جنگ با ربات های هوش مصنوعی

با پیشرفت هوش مصنوعی (AI)، این فناوری فرصت‌ها و چالش‌های جدیدی را به ویژه در حوزه شبکه‌های اجتماعی به همراه می‌آورد. از یک طرف، ادغام هوش مصنوعی در تحلیل شبکه‌های اجتماعی، نحوه تعامل کسب و کارها با مخاطبان را متحول کرده و امکان ارائه محتوای شخصی‌سازی‌شده‌تر را فراهم آورده است. ۹۷ درصد از رهبران کسب و کارهاسی بزرگ بر این باورند که هوش مصنوعی و یادگیری ماشین به طور قابل توجهی توانایی شرکت‌ها را در تجزیه و تحلیل داده‌ها و بینش‌های شبکه‌های اجتماعی به طور موثرتر افزایش می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه مقاله : بهترین کیف پول های ارزدیجیتال ریپل

ریسک های هوش مصنوعی

از طرف دیگر، هوش مصنوعی همچنین ریسک‌های جدیدی مانند ایجاد ربات‌های پیچیده و انتشار اطلاعات غلط را به همراه دارد. یک مطالعه نشان می‌دهد که در «اِن» (شبکه اجتماعی سابق توییتر)، اخبار جعلی شش برابر سریع‌تر از محتوای واقعی منتشر می‌شود و ۷۰ درصد از کاربران قادر به تشخیص تفاوت بین اخبار واقعی و جعلی نیستند.

فیس‌بوک نمونه‌ای قابل توجه است که در سال ۲۰۲۱ موفق به حذف ۶.۵ میلیارد حساب کاربری جعلی شده است. این غول شبکه‌های اجتماعی همچنین در سه ماهه چهارم ۲۰۲۳ با مقابله با ۶۹۱ میلیون حساب کاربری جعلی دیگر، اقداماتی را علیه این اکانت‌ها انجام داد.

پیشنهاد مطالعه مقاله : بهترین کیف پول های ترون (TRX)

وب ۳ راه حلی برای احراز اصالت در شبکه‌های اجتماعی

در حالی که مسئله اصالت در شبکه‌های اجتماعی سنتی همچنان یک چالش قابل توجه است، ربات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی همچنان در سراسر اینترنت دردسرساز باقی مانده‌اند. تحقیقات نشان می‌دهد که بیش از ۴۹ درصد از ترافیک وب در سال ۲۰۲۳ ناشی از فعالیت ربات‌ها بوده است که ۳۲ درصد آن‌ها ربات‌های مخرب بوده‌اند.

در پاسخ به چالش‌های مربوط به شناسه‌های جعلی شبکه‌های اجتماعی و ربات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، وب ۳ با قدرت بلاک‌چین، محیطی امیدوارکننده برای ایجاد جوامع آنلاین امن‌تر و قابل اعتمادتر را فراهم می‌کند. شبکه‌های غیرمتمرکز پتانسیل افزایش کنترل و یکپارچگی کاربر را دارند و آینده‌ای را رقم می‌زنند که در آن تعاملات دیجیتال هم قدرتمندساز و هم ایمن هستند.

پیشنهاد مطالعه مقاله : بهترین کیف پول های ارزدیجیتال اتریوم کلاسیک

تعامل پایدار و اخلاقی

Phaver، یک اپلیکیشن اجتماعی وب ۳ است که برای اکوسیستم بدون مجوز و غیرقابل تغییر طراحی شدهو با مشکل هویت‌های جعلی مبارزه می‌کند. این پلتفرم به کاربران کمک می‌کند تا شهرت خود را در شبکه‌های اجتماعی غیرمتمرکز تقویت کنند و برای هر مشارکت سازنده‌ای با امتیازهای خارج از زنجیره پاداش می‌گیرند.

Phaver که توسط جوناتان لینتالا و تومي فورکويست تأسیس شده است، افرادی که در شرکت‌هایی مانند گوگل، فیس‌بوک، گلدمن ساکس و علی بابا کار کرده‌اند، یک مدل تعامل اجتماعی پایدار و اخلاقی را ارائه می‌دهد. این زوج مؤسس در حال تلاش هستند تا اکوسیستم شکسته‌شده شبکه‌های اجتماعی را از پایه با تمرکز بر مالکیت کاربر و قابلیت همکاری از طریق فناوری وب ۳، اصلاح کنند.

مالکیت بر روابط اجتماعی 

Phaver با استفاده از پروتکل لنز (Lens Protocol) که توسط پلتفرم مالی غیرمتمرکز (DeFi) آوه (Aave) ایجاد شده است، به کاربران این امکان را می‌دهد تا مالکیت روابط و تعاملات اجتماعی خود را از طریق توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) به دست آورند. پروتکل لنز یک نمودار اجتماعی غیرمتمرکز است که به سازندگان محتوا اجازه می‌دهد مالکیت محتوای خود را به عنوان NFT داشته باشند.

علاوه بر لنز، Phaver از نمودارهای اجتماعی غیرمتمرکز دیگری مانند فارکستر (Farcaster)، موکاید (MocaID) و سایبرکانکت (CyberConnect) نیز پشتیبانی می‌کند. Phaver با تمام نمودارهای اجتماعی پشتیبانی‌کننده، با بهبود کنترل کاربر و فعال کردن قابلیت همکاری، اتصالات اجتماعی را امن‌تر و دائمی‌تر می‌کند.

Leave a Reply

Your email address will not be published.