سیستم احراز چین در متاورس

China social credit system to the metaverse

گزارش‌ها نشان می‌دهند که چین قصد دارد سیستمی مشابه سیستم اعتبار اجتماعی خود را در دنیای متاورس و دیگر جهان‌های مجازی آنلاین پیاده‌سازی کند.

بر اساس گزارش POLITICO در تاریخ 20 اوت، چین موبایل، پیشنهاد داده‌است که برای تمام کاربران دنیای متاورس و جهان‌های مجازی آنلاین یک شناسه دیجیتالی با “ویژگی‌های طبیعی” و “ویژگی‌های اجتماعی” ارائه کند.

social credit system to the metaverse
social credit system to the metaverse

حفظ نظم و امنیت دنیای مجازی چینی ها با احراز هویت در متاورس

این پیشنهاد می‌گوید “برای حفظ نظم و امنیت دنیای مجازی”، این شناسه شامل مجموعه‌ای از اطلاعات شخصی و نشانه‌های قابل شناسایی از جمله شغل فرد خواهد بود و این اطلاعات ممکن است برای همیشه ذخیره شده و با مقامات به اشتراک گذاشته شود.

شناسایی سریع مجرمان با احراز هویت چینی در متاورس

نمونه‌ای از مزایای این سیستم برای یک کاربر مشکل‌ساز این است که مثلا فردی شایعات اشتباهی را پخش کرده و در دنیای متاورس هرج و مرج ایجاد می‌کند – با استفاده از شناسه دیجیتالی، پلیس به سرعت می‌تواند فرد را پیدا کرده و مجازات کند.

این پیشنهاد شبیه به سیستم اعتبار اجتماعی چین است . این سیتسم یک زیرساخت در حال توسعه است که تا رفتار شهروندان را بهبود بخشیده و شهروندان را بر اساس معیارهای مختلف امتیازدهی و رتبه‌بندی کند.

جلوگیری از خرید بلیط هواپیمای جعلی

در سال 2019، اداره خبرگزاری مرتبط گزارش داد که مقامات 17.5 میلیون بار از تخلفات اجتماعی جلوگیری کردند تا بلیت‌های هواپیمای جعلی را خریداری نکنند

آسیب یا منفعت به متاورس؟

در تاریخ 5 ژوئیه، دولت چین این پیشنهاد را به عنوان بخشی از مذاکرات با یک گروه متخصص متاورس به همراه یک نهاد فناوری ارتباطات ملل متحد، سازمان تلفن‌های همراه چین دولتی (ITU) ارائه کرد.اگر این پیشنهاد پذیرفته شوند، این امر می‌توانند به شدت بر شرکت‌های فناوری تأثیر بگذارند، زیرا گروه متاورس ITU در حال ساخت استانداردهای جدید برای خدمات متاورس است.

چین به دنبال استاندارد جهانی متاورس

گفته می‌شود که شرکت‌های چینی نسبت به کشورهای متحده و اروپا تعداد بیشتری از پیشنهادهای متاورس ارائه می‌دهند، به گفته یکی از اعضای گروه که با POLITICO صحبت کرده است.

او گفت: چین “در تلاش است تا یک بازی بلند مدت را ایفا کند” تا پیشنهادهای خود را به استاندارد جهانی متاورس تبدیل کند.

وی همچنین گفت

“تصور کنید در دنیای متاورس که پروتکل‌های هویت شما توسط مقامات چینی تنظیم و نظارت می‌شوند چگونه آزادی عمل دارید؟”

نتیجه گیری

متاورس یکی از فرزندان بلاکچین است که از ابتدا هیچ سخنی برای احراز هویت در این دنیای مجازی وجود نداشت تا امروز. امروزه چین به شکل جدی قصد ایجاد سیستم احراز هویت دقیق و استانداردسازی متاورس در تمام جهان است.

Leave a Reply

Your email address will not be published.