سه صندوق سرمایه گذاری گری اسکیل

Grayscale tree new ETFs

شرکت مدیریت دارایی‌های رمزارز Grayscale Investments، برای سه صندوق معاملات رمزارزی جدید، از کمیسیون اوراق بهادار و مبادلات آمریکا (SEC) درخواست تأیید را کرده است. این صندوق‌های جدید شامل “صندوق معاملات رمزارزی بیتکوین”، “صندوق معاملات آتی اتریوم” و “صندوق معاملات حریم خصوصی” هستند.

Grayscale ETFs
Grayscale ETFs

صنوق معاملات بیتکوین

صندوق تبادلی معاملات رمزارزی بیتکوین Grayscale به محصولات معاملاتی مرتبط با بیتکوین، از جمله شرکت‌های استخراج بیتکوین، سرمایه‌گذاری خواهد کرد. از سوی دیگر، صندوق معاملات آتی اتریوم، از طریق سهامی که قیمت اتر (ETH) را پیگیری می‌کنند، به شکل غیرمستقیم نسبت به ارزش آتی احتمالی اتر ارائه خواهد داد. همچنین، صندوق معاملات حریم خصوصی Grayscale در شرکت‌هایی که در فناوری حریم خصوصی مبتنی بر بلاکچین کار می‌کنند، سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

عدم موافقت SEC

از آنجا که تاکنون SEC از تأیید صندوق‌های معاملات رمزارزی مرتبط با بیتکوین ممانعت کرده است، تأیید برای این صندوق‌های جدید هنوز اتفاق نیفتاده است. با این حال، تصمیم Grayscale به راه‌اندازی صندوق‌های معاملات رمزارزی جدید و مدیریت محصولات مالی عمومی خود ، نشان‌دهنده اعتماد این شرکت به توانایی مدیریت صندوق‌های خود است.

اختلاف با SEC

شرکت Grayscale Investments در حال مواجهه با یک اختلاف با SEC درباره تبدیل صندوق بیتکوین Grayscale با ارزش 17 میلیارد دلار خود (GBTC) به یک محصول ETF بیتکوین نقدی است. با این حال، این شرکت همچنان به آینده صندوق‌های معاملات رمزارزی امیدوار است. در ژانویه 2021، Grayscale به دلیل رد درخواست این شرکت توسط SEC، این کمیسیون را به دادگاه احضار کرده بود و ادعا کرد که SEC با افراد فعال مبادلات آتی رمزارزها رفتار نادرستی داشته است.

نتیجه گیری

سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا هموار مخالف ارز دیجیتال است و احتمال اینکه درخواست این صندوق رمز ارزی نیز تایید شود بسیار پایین است سوال این است آیا Grayscale بدون تایید SEC فعالیت خود را در این زمینه ادامه خواهد داد؟

Leave a Reply

Your email address will not be published.