زبان های برنامه نویسی وب و وب ۳

زبان های برنامه نویسی وب و وب ۳

html

زبان نشانه گذار ابرمتنی است که در کنار css هسته ی فناوری ساخت صفحه های وب هستند. زبان توصیف ساختار صفحه های وب HTML است. از این زبان برای نشانه گذاری ابرمتن که برای تدوین قالب و طراحی صفحه های وب به کار میرود.

css

در کدنویسی از زبان CSS برای تغییرات دلخواه فونت، رنگ، تصاویر پس زمینه و… استفاده می شود. در کل این زبان برای طراحی صفحات وب برای ایجاد و ساختن مشخصات ظاهری اسناد و اطلاعات وب سایت است.

php

یک زبان برنامه نویسی شی‌گرایی و‌ برای سرور است که برای طراحی وب توسعه یافته است. اما از آن می توان به عنوان یک زبان عمومی استفاده کرد.

java

یک زبان برنامه نویسی شی‌گرا است که شبیه به ++C است ولی مدل شی‌گرایی آسان تری دارد و قابلیت های سطح پایین کمتری پشتیبانی می کند. یکی از ویژگی های این زبان مدیریت حافظه به صورت خودکار است.

javascript

زبان سطح بالا و داینامیک، شی‌گرا و‌ تفسیری است که از شیوه های مختلف برنامه نویسی پشتیبانی می کند.
از این زبان برنامه نویسی می توان برای برنامه نویسی سمت سرور، اپلیکیشن های موبایل، بازی و اپلیکیشن های دسکتاپ است

bootstrap

مجموعه ای از ابزارهای رایگان برای ایجاد صفحات وب و نرم افزارهای تحت وب است که شامل دستورات CSS,HTML و‌ توابع جاوا اسکریپت جهت تولید و نمایش فرم ها، دکمه ها، تب ها، ستون ها و سایر المان های مورد نیاز طراحی وب می باشد.

laravel

برای توسعه نرم افزارهای وب بر پایه معماری MVC و بسته های Packages آماده ی چهار چوب سیمفونی طراحی شده است و برای طراحی دیتابیس و مدیریت کدهای بک‌اند استفاده می شود.

mysql

یکی از مشهور ترین سیستم های مدیریت دیتابیس است که قابلیت اجرا شدن در بیش از ۲۰ نوع پلت‌فرم مختلف شامل Linux, Windows را دارد و اغلب به صورت ترکیبی به زبان برنامه نویسی PHP استفاده می شود. از آن می توان به عنوان جایگزین SQL server و یا Microsoft Access استفاده کرد.

react

یک کتابخانه جاوا اسکریپتی برای ساخت روابط کاربری بوده که برای ایجاد برنامه های تحت وب با استفاده از کامپوننت ها، قابل استفاده است. از جمله ویژگی های برجسته React می توان به سادگی، قابلیت استفاده مجدد، امنیت و سرعت اشاره کرد.

vue.js

یک فریمورک مدرن فرانت‌اند است که به همه کمک می کند تا بتوانند یک وب سایت یا وب اپلیکیشن بسازند. Vue.js یک فریمورک سبک و‌ انعطاف پذیر است و یادگیری شروع به کار با آن آسان است. با این حال یک فریمورک کامل و با امکانات فراوان است که می توانید نیازهای هر نوع اپلیکیشن پیشرفته را رفع سازد.

Leave a Reply

Your email address will not be published.