ریزش قیمت بیت‌کوین منجر به لیکویید شدن ۲۵۶ میلیون دلاری

fall in the price of Bitcoin led to the liquidation

انتظار ریزش قیمت بیت‌کوین بیشتر از حد فعی وجود دارد، در شرایط فعلی ۱.۰۵ میلیارد دلار در پوزیشن‌های شورت در معرض ریسک لیکویید شدن وجود دارد .

مطالعه اخبار بلاکچین در بلاکچین نیوزپیپر

ریزش قیمت بیت‌کوین

ریزش قیمت بیت‌کوین (BTC) به میزان بیش از ۷ درصد در ۲۴ ساعت گذشته، منجر به ضرر ۲۵۶ میلیون دلاری برای معامله‌گران با پوزیشن‌های لانگ (Long) شده است. با این حال، تحلیلگران بر این باورند که این اتفاق با وجود تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، یک رویداد عادی است.

بنجامین کاون در ۱۳ آوریل در پستی اعلام کرد: «تا کنون، این یک افت طبیعی است. در واقع، ما در این چرخه چندین افت ۲۰ تا ۲۲ درصدی داشته‌ایم.»

افت قیمت بیتکوین طبیعی است

مایکل سیلور، مدیرعامل MicroStrategy، در ۱۳ آوریل در پستی گفت: «هرج و مرج برای بیت‌کوین مفید است.»

در همین حال، رکت‌کپیتال، تحلیلگر رمزارز با نام مستعار، معتقد است که قیمت بیت‌کوین روند صعودی خود را از سر خواهد گرفت، اگرچه قبل از آن باید درد کوتاه‌مدتی را تجربه کند.

رکت توضیح داد: «قیمت بیت‌کوین به اندازه‌ای اصلاح خواهد کرد که شما را متقاعد کند بازار گاوی تمام شده است.»

قیمت بیت‌کوین در ۱۳ آوریل قبل از اینکه در سطح ۶۲,۰۶۰ دلار حمایت پیدا کند  تا ۶۰,۹۱۹ دلار سقوط کرد.

طبق داده‌های CoinMarketCap در زمان انتشار این خبر، قیمت فعلی آن ۶۳,۸۵۸ دلار است.

پیشنهاد مطالعه : بیت لایسنس (BitLicense) چیست؟

لیکویید شدن 319 میلیون دلاری

این سقوط ناگهانی قیمت بیت‌کوین  منجر به لیکویید شدن مجموعاً ۳۱۹.۱۵ میلیون دلار از پوزیشن‌های اهرم‌دار (Long و Short) در بیت‌کوین طی ۲۴ ساعت گذشته شد.

بر اساس داده‌های کوینگلس، این رقم شامل ۲۵۶.۵۸ میلیون دلار از پوزیشن‌های لانگ و ۶۲.۵۸ میلیون دلار از پوزیشن‌های شورت است.

آمادگی برای افت مجدد قیمت بیت‌کوین  

به نظر می‌رسد معامله‌گران خود را برای سقوط بیشتر قیمت بیت‌کوین  آماده می‌کنند. اگر قیمت بیت‌کوین به سطح قیمتی ۶۷,۰۰۰ دلار در۲۴ ساعت پیش بازگردد، پوزیشن‌های شورت به ارزش ۱.۰۵ میلیارد دلار با لیکویید شدن مواجه خواهند شد.

اگرچه کل بازار رمزارز نیز با ضرر گسترده‌ای مواجه شد، زیرا طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۴۵.۹ میلیون دلار از کل معامله‌گران این بازار لیکویید شد.

پیشنهاد مطالعه مقاله : هاردفورک اتریوم میتواند کلیدهای خصوصی گمشده را بازگرداند

شاخص ترس و طمع

شاخص ترس و طمع ، ابزاری مهم برای ردیابی احساسات بازار در بازارهای رمزارز در حال حاضر در سطح طمع ۷۲ قرار دارد، که کاهش کمی نسبت به نمره طمع شدید ۷۸ هفته گذشته است.

ارزش کل بازار جهانی کریپتو نیز ۸ درصد کاهش یافته و به ۲.۲۳ تریلیون دلار رسیده است.

در همین حال، کوین‌تلگراف اخیراً گزارش داد که رشد تقاضا از سوی نهنگ‌های بیت‌کوین هرگز به این اندازه قوی نبوده است.

طبق داده‌های به اشتراک گذاشته شده توسط شرکت تحلیل کریپتو، CryptoQuant، برای اولین بار تقاضای «نگهدارندگان دائمی» از عرضه بازار بیت‌کوین فراتر رفته است.

این نشان می‌دهد که مقدار بیت‌کوین جدید تولید شده توسط ماینر، برای پاسخگویی به تقاضای سرمایه‌گذاران رمزارز کافی نیست و کمیابی آن پس از هاوینگ بیت‌کوین بیشتر هم خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه مقاله : قربانیان کلاهبرداری بیتکوین چین خواستار بازگشت سرمایه خود از انگلیس

Leave a Reply

Your email address will not be published.