بایننس موتور تولید NFT مبتنی بر هوش مصنوعی را راه اندازی کرد

Binance launches AI-powered NFT generator

صرافی بایننس، بخش غیرقابل تعویض (NFT) خود را معرفی کرده‌است و اعلام کرده که از طریق موتور تولید NFT خود، به نام “بیکسل” (Bixel) که از هوش مصنوعی استفاده می‌کند، به کاربران امکان ایجاد آثار هنری سفارشی با استفاده از فناوری هوش مصنوعی را می‌دهد.

Binance AI-powered NFT generator
Binance AI-powered NFT generator

احراز هویت لازمه استفاده از این ابزار

در تاریخ 26 ژوئیه، بایننس NFT اعلام کرد که موتور تولید هوش مصنوعی NFT به نام “بیکسل” (Bixel) اکنون به‌طور دائمی برای کاربران در دسترس قرار دارد. طبق بیانیه این پلتفرم، این ابزار به کاربران امکان ایجاد آثار هنری دیجیتال منحصربه‌فرد و ورود به دنیای NFT ها را می‌دهد. با این حال، افرادی که می‌خواهند از این ابزار استفاده کنند، باید فرآیند تأیید هویت کاربری KYC پلتفرم را کامل کنند. بایننس توضیح داده‌است که: “این اقدام برای حفظ یک پلتفرم معتبر و امن برای همه کاربران انجام شده‌است و با اصول و الزامات نظارتی به خوبی هماهنگ است.”

علاوه بر این، افرادی که می‌خواهند با استفاده از این ابزار NFT ها را تولید کنند، موظف هستند که هزینه ایجاد NFT به ارز 0.008 BNB یا حدود 1.9 دلار پرداخت کنند. بر اساس بیانیه بایننس، این هزینه مطمئن می‌شود که فرآیند ایجاد NFT به‌درستی در زنجیره هوشمند BNB انجام شود.

تولید آثای هنری با استفاده از هوش مصنوعی

در زمینه تولید آثار هنری با استفاده از هوش مصنوعی، صرافی اعلام کرده‌است که به کاربران امکان ایجاد ان اف تی برای ده بار به‌صورت رایگان در هر روز را می‌دهد.

همچنین نسخه آزمایشی این موتور تولید آثار هنری نیز در ابتدای امسال معرفی شد. در تاریخ 1 مارس، بایننس نسخه بتا از موتور تولید هوش مصنوعی NFT را با نام “بیکاسو” (Bicasso) منتشر کرد و آن را به‌صورت آزمایشی ارائه داد. این نسخه بتا از ابزار هوش مصنوعی در مدت زمان 2.5 ساعت کامل کارایی خود را به دست آورد و حداکثر تعداد NFT ها (10,000 عدد) که در نقطه آغاز به آن‌ها اختصاص داده شده بود، به زودی پس از آغاز به کار به‌انجام رسید.

دزدی اثر هنری

با این حال، چند روز پس از راه‌اندازی نسخه بتا، بایننس به اتهام دزدی ایده ژنراتور هوش مصنوعی NFT از برندگان هکاتون BNB پاسخ داد. در تاریخ 2 مارس، عضو جامعه ارز دیجیتال به نام “ggoma” ادعا کرد که بایننس ایده پروژه‌ای به نام “چتکاسو” (Chatcasso) را که در هکاتون BNB در سئول، کره‌جنوبی در دسامبر 2022 برنده جایزه اول شده بود، کپی کرده‌است. در پاسخ به این موضوع، یک سخنگوی بایننس اتهامات را رد کرده و ادعا کرده‌است که “بیکاسو” به‌صورت مستقل دو هفته قبل از هکاتون توسعه یافته‌است.

نتیجه گیری

حوزه ان اف تی و هوش مصنوعی دو حوزه جدید و پر درآمد در تکنولوژی هستند که با استفاده از علم و تخصص کافی میتوانید به درآمدی بالایی در این حوزه دست یابید.

Leave a Reply

Your email address will not be published.