الفاپو، یکی از معتبرترین پردازش‌کننده‌ها قماردچار نقض امنیتی شد

Alphapo Hot Wallets Stolen Cryptos

الفاپو گزارش داد که کیف پول های دیجیتالی گرم آن دچار تخلف شده‌اند و از دست دادن بیش از 23 میلیون دلار ارزهای رمزارزی از جمله اتریوم (ETH)، ترون (TRX) و بیت‌کوین (BTC) نتیجه این نقض امنیتی شده است است.

Alphapo Hot Wallets hack
Alphapo Hot Wallets hack

بیش از 60 میلیون دلار مسروقات ارز دیجیتال

به‌روزرسانی‌ها نشان می‌دهند که مقدار کل مسروقات از کیف‌های گرم الفاپو به 60 میلیون دلار می‌رسد. بر اساس توییت زک‌ایکس‌بی‌تی، یک شخص مطرح در جامعه رمزارزها، 37 میلیون دلار دیگر  ترون و بیت‌کوین که سرقت شده بود، کشف شده‌اند. این افشاییه مجموع مقدار مسروقه‌ها را به 60 میلیون دلار می‌رساند، با اینکه مقدار دقیق بیت‌کوین مسروقه هنوز مشخص نیست.

گزارش‌ها نشان می‌دهند که مبالغ مسروقه به اتریوم تبدیل شده‌اند و سپس به بلاکچین  دیگری از جمله Avalanche و Bitcoin منتقل شده‌اند. آدرس‌های مرتبط با نقض امنیتی عبارت‌اند از:

0x040a96659fd7118259ebcd547771f6ecb9580d17

0x6d2e8a20b8afa88d92406d315b67822c01e53c38

TKSitnfTLVMRbJsF1i2UH5hNUeHLDrXDiY

TDoNAZHa7WxarUAFbQUhiijTGtd7EpbzRh

TJF7mdFxDuHB4tb9hoyR4SCpKxk7gr23ym1

غیرفعال شدن برداشت ها

بعد از نقض امنیتی، HypeDrop، یکی از مشتریان Alphapo، مجبور شد برداشت‌ها را غیرفعال کند. وی در پاسخ به سؤال درباره مشکلات واریز و برداشت، HypeDrop اعلام کرد: “این شرکت در حال حاضر برای حل برخی از مشکلات اخیر از طرف خودش کار می‌کند، آن‌ها با مشکلات مربوط به برداشت بیت‌کوین، اتریوم و ترون و همچنین واریز اتریوم و ترون مواجه هستند.”

این حادثه سوالات جدی را درباره پروتکل‌های امنیتی Alphapo و تأثیر ممکن بر مشتریان آن برانگیخته است. ناظران با دقت تغییرات رخ‌داده در این موضوع را دنبال می‌کنند و منتظر ادامه تحقیقات هستند. طبق گفته‌های زک ایکس‌بی‌تی، این نقض امنیتی به نظر می‌رسد توسط گروهی به نام لازاروس انجام شده باشد که برجستگی منحصر به فردی در هک ولت های ارزدیجیتال دارند.

نتیجه گیری

در صورتی که نکات امنیتی در مورد ولت های ارز دیجیتال را رعایت نکنید همیشه احتمال هک شدن ولت شما وجود دارد پس به هیچ عنوان نکات امنیتی را نادیده نگیرید .

Leave a Reply

Your email address will not be published.