اجبار Coinbase به حذف تمامی رمزارزها بجز بیتکوین

SEC Required Coinbase to Trade Only Bitcoin

در تاریخ 31 ژوئیه، گزارشی از روزنامه Financial Times ارائه داده شد که کمیسیون اوراق بهادار و بورس آمریکا (SEC) ، پیش از اقدام قانونی علیه Coinbase  از این شرکت خواسته است تا تمام تجارت ارزهای رمزنگاری، از جمله اتریوم، متوقف کند و تنها استثناء آن بیتکوین باشد.

SEC VS Coinbase
SEC VS Coinbase

ارز دیجیتال برابر اوراق بهادار

مدیرعامل Coinbase، برایان آرمسترانگ، نگرانی‌های SEC را افشا کرد و اعلام کرد که ما اعتقاد داریم که تمام دارایی‌ها به جز بیتکوین اوراق بهادار هستند، اما این نهاد نظارتی توضیحی در مورد چگونگی رسیدن به این نتیجه ارائه نداده است.

آرمسترانگ همچنین توضیح داد که SEC این مسیر را ماه گذشته پیشنهاد داده بود ولی احتمال بردن SEC بنظر پایین می آمد. آرمسترانگ باور دارد که پیروی از درخواست SEC می‌تواند قانونی رسمی  ایجاد کند و ممکن است بیشتر شرکت‌های رمزنگاری آمریکایی را وادار به عملکرد خارج از مرزهای قانونی کند مگر این‌که در این کمیسیون ثبت‌نام کنند.

کمیسیون اوراق بهادار مقابل Coinbase

ادعاهای SEC علیه Coinbase شامل نقض عرضه اوراق بهادار ثبت نشده از طریق برنامه خدمات staking-as-a-service است که از سال 2019 به کار گرفته شده بود. در تاریخ 6 ژوئن 2023، SEC به صورت رسمی Coinbase را به اتهام انجام عملیات ادغام ارزش‌های رمزنگاری‌ها بازار، کارگزاری، و مجموعه‌ تراکنش های مالی ملی غیرثبت‌شده معرفی کرد.

کاهش قیمت سهام Coinbase

علاوه بر این، SEC از Coinbase به اتهام عدم ثبت پیشنهاد و فروش برنامه خدمات staking-as-a-service ارزهای رمزنگاری خود متهم کرده است که به مشتریان اجازه می‌دهد که از مکانیزم‌های “proof of stake” بلاکچین های گوناگون سود کسب کنند. شکایت SEC تلاش می‌کند تا طیفی از تدابیر قانونی، از جمله رفع ممنوعیت، استرداد سود غیرقانونی به همراه بلاک کردن پول، جریمه‌ها و دیگر تدابیر انصافی را تثبیت کند. اعلام دادخواهی این شرکت منجر به کاهش 12% سهم Coinbase در آن روز شد.

کمیسیون اوراق بهادار آمریکا در شکایت خود علیه Coinbase، 13 ارز رمزنگاری کوچک‌تر را که در این بستر معامله می‌شوند را به‌عنوان اوراق بهادار معرفی کرده است. این ارز ها شامل SOL، ADA، MATIC، FIL، SAND، AXS، CHZ، FLOW، ICP، NEAR، VGX، DASH و NEXO است.  کمیسیون ارواق بهادار ادعا می‌کند که با ارائه این ارزها، پلتفرم معاملاتی به حوزه نظارتی وارد می‌شود که منجر به پیچیده‌تر شدن چشم‌اندازهای حقوقی برای ارزهای رمزنگاری در ایالات متحده می‌شود.

نتیجه گیری

پس از ارائه پیشنهاد SEC به Coinbase تمامی شرکت های فعال در حوزه رمز ارز و صرافی ها در آمریکا نگران نتیجه این دادگاه هستند زیرا که برنده شدن SEC میتواند آسیب بزرگی به دنیای کریپتوکارنسی وارد کند.

Leave a Reply

Your email address will not be published.