گوگل کارمندان هوش مصنوعی خود را اخراج کرد؟؟؟

Google accused of illegally terminating

اتحادیه کارگران الفبا گزارشی را به شورای ملی روابط کاری آمریکا ارسال کرده است که به گوگل اتهام تخلف از قوانین کاری فدرال در ایالات متحده را نسبت میدهد.

googl VS AI
googl VS AI

اخراج کارمندان

به گفته گزارش بلومبرگ، این شرکت به طور ناگهانی تمامی کارمندان شرکت گوگل را که به عنوان کارمندان پیمانکاری مشغول به کار برروی هوش مصنوعی بوده اند اخراج کرده است.

گزارش بلومبرگ می‌گوید که بیش از ۷۰٪ از این کارمندان این حوزه گوگل کار خود را از دست خواهند داد، که شامل ۱۱۸ نویسنده، طراحان گرافیک و هماهنگ‌کنندگان را شامل می‌شود که مسئول تولید محتوا برای گوگل به صورت داخلی و خارجی هستند.

استخدام توسط اکسنچر

کارگرانی که مسئول بهینه‌سازی موتور جستجوی گوگل و چت‌بات هوش مصنوعی هستند، از طریق اکسنچر استخدام شده‌اند.

انجیل محمد، طبق گزارش بلومبرگ گفت: “واضح است که زمان بندی این کار به شدت مشکوک است و به همین دلیل ما شکایتی را در مورد نقض عملکرد غیرعادلانه کاری ارائه می‌دهیم – تا گوگل و اکسنچر را به عنوان مسئول اقدامات خود را پس بگیرند.”

در اوایل سال، گوگل گزارش داد که در ۲۰ ژانویه، ۱۲٬۰۰۰ کارمند را اخراج کرده است. با این حال، گوگل در میان تعداد زیادی از شرکت‌های تکنولوژی و ارزهای رمزنگاری دیگر فعال است که در این زمان تعداد زیادی از کارمندان را اخراج کرده‌اند و ربطی به هوش مصنوعی ندارد.

نتیجه گیری

دعوای حقوقی ذکر شده به دلیل حساسیت بیش از حد برروی روند رشد هوش مصنوعی است ولی لازم به ذکر است ممکن است این اقدام گوگل مقابله با هوش مصنوعی باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published.