سرمایه گذاری ععجیب بریتانیا در هوش مصنوعی

Britain invests 130 million in artificial intelligence

خبرگزاری تلگراف در تاریخ 20 اوت گزارش داد که نخست وزیر بریتانیا، ریشی سوناک، در میان کمبود جهانی و رقابت برای قدرت محاسباتی قصد دارد 100 میلیون پوند (130 میلیون دلار) برای خرید هزاران تراشه کامپیوتری برای تأمین قدرت مصنوعی هزینه کند .

سرمایه گذاری انگلستان در هوش مصنوعی

به گزارش تلگراف، انگلستان به عنوان بخشی از برنامه سوناک برای تبدیل کردن کشور به یک مرکز فناوری هوش مصنوعی قصد دارد تا پایان سال 2024 یک “منبع تحقیقات هوش مصنوعی” را ایجاد کند.

لازم به ذکر است که دولت تراشه‌های هوش مصنوعی رارا از تولیدکنندگان ان ویدیا، اینتل و ای‌ام‌دی تهیه کرده و مشاهده شد که سازمان تحقیقات و نوآوری انگلستان که رهبر توسعه تکنولوژی بریتانیا است، در مرحله  آخر خود سفارش 5000 واحد پردازش گرافیکی نویدیا (GPU) را ثبت کرده است.

Britain invests in artificial intelligence
Britain invests in artificial intelligence

کمبود بودجه برای سرمایه گذاری در هوش مصنوعی

با این حال، در حالی که 130 میلیون دلار برای این پروژه اختصاص یافته است، این مبلغ به اندازه کافی به نظر نمی‌رسد تا طمع دولتمردان بریتانیا برای هوش مصنوهی را اقنا کند، میتوان گفت مقامات دولت ممکن است در نشست نوامبر امنیت هوش مصنوعی به دنبال افزایش بیشتراین مبلغ خواهند بود.

مشکلات مالی شرکت های کوچک برای سرمایه گذاری در هوش مصنوعی

این در پی گزارش اخیری است که بسیاری از شرکت‌های کوچک به دلیل کمبود منابع موجود و مشکلات فنی نمی‌توانند از هوش مصنوعی بهره‌برده کنند.

عقب ماندگی بریتانیا در هوش مصنوعی

در مارس، یک تحقیق بر قابلیت‌های محاسباتی هوش مصنوعی کشور انگلستان نشان داد که سرمایه‌گذاری در این حوزه به “جدی‌ترین عقب‌ماندگی” در مقایسه با همتایان بین‌المللی در ایالات متحده و اتحادیه اروپا تبدیل شده است است. در آن زمان، کمتر از 1000 تراشه انویدیا برای محققان برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی در دسترس بود – یک کمیته توصیه کرد که بریتانیا حداقل 3000 تراشه با کیفیت برتر را برای تأمین نیازهای فوری هوش مصنوعی باید در دسترس قرار دهد.

روند جهانی پیشرفت هوش مصنوعی

در تاریخ 16 اوت، گزارش جهانی S&P Global در مورد روند هوش مصنوعی نشان داد که بسیاری از شرکت‌ها اعلام کرده‌اند که به دلیل عدم داشتن قدرت محاسباتی کافی، با چالش‌های مدیریت داده و نگرانی‌های امنیتی آماده پشتیبانی از هوش مصنوعی نیستند.

نتیجه گیری

اگرچه هنوز برای هوش مصنوعی روزهای اولیه‌ای است، میتوان گفت این موج تکنولوژی غیر قابل توقف و کنتل خواهد بود.

Leave a Reply

Your email address will not be published.