ساخت بازی بلاکچینی جدید با همکاری Axie Infinity  و  CyberKongz

Axie Infinity creator to develop new game

مدیر اجرایی شرکت  Sky Mavis، کاتلین اوزگود، گفت که عامل حیاتی برای احیای بازی‌های بلاکچینی، تجربه‌ای است که می‌فهمد چه انگیزه‌هایی کاربران را به وب۳ می‌کشاند. وی همچنین اعلام کرده که با همکاری کالکشن NFT مبتنی بر اتریوم CyberKongz، به منظور ایجاد یک اکوسیستم بازی‌های کاملتر برای زنجیره رونین، همکاری خواهد کرد.

در این اعلام، این شرکت همچنین خبر ایجاد یک بازی جدید را نیز به اشتراک گذاشته است، اگرچه جزئیات کمی درباره توسعه بازی آینده ارائه شده است. با این حال، کاتلین اوزگود، رئیس توسعه کسب ‌و کار در شرکت Sky Mavis، در یک بیانیه به Cointelegraph گفت که این بازی جدید با یکپارچگی با تجربیات موجود Axie Infinity، خواهد بود.

play to earn
play to earn

بازی کن پول بگیر

علاوه بر این، اعلام کردند که بازی Play & Kollect شرکت CyberKongz، که یک بازی بلاکچینی مبتنی بر Polygon است و از توکن‌های soulbound استفاده می‌کند و امکان جمع‌آوری NFTها را درون بازی فراهم می‌آورد، نیز به زنجیره رونین منتقل می‌شود. طبق این اعلام، این انتقال به زنجیره رونین به شرکت CyberKongz امکان گسترش پایگاه کاربری خود را با دسترسی به جامعه بازی کور Ronin فراهم خواهد آورد.

بازی Axie Infinity در سال 2021 به دلیل معرفی یک الگوی جدید در بازی‌ها به نام “بازی برای کسب درآمد” (play-to-earn)، محبوب شده است. این بازی اجازه می‌دهد تا بازیکنان برای بازی کردن در بازی توکن‌های رمزارز کسب کنند. طبق ردیابی داده‌هایNFT  به  CryptoSlam، این بازی همچنان بالاترین فروش را دارد. از سوی دیگر، CryptoKongz نیز در سال 2021 به دلیل سوزاندن ۴ میلیون دلار اتر (ETH) در طول مراسم خلق این توکن، بشدت معروف شد.

کاهش علاقه مندی به بازی های ارزدیجیتال

نسبت به موج علاقه‌مندی به NFT در سال 2021، اخیراً علاقه به بازی‌های بلاکچینی کاهش یافته است، به طوری که برخی بازی‌های کریپتو مبتنی بر مفهوم نیوپتس به رویکردی غیرکریپتو انتقال یافته‌اند.

در ابتدای امسال، الکساندر لارسن، ‌بنیان‌گذار Sky Mavis، به Cointelegraph گفت که مدل بازی برای کسب درآمد “به وضع فعلی خود کار نمی‌کند.” لارسن در ۱۲ ژانویه بیان  کرد که بازی‌ها باید در ابتدا سرگرم‌کننده باشند و نیازمند پشتوانه اقتصادی قوی هستند که به بازیکنان امکان کسب درآمد می‌دهد.

با این وجود، اوزگود امیدوار است که عامل حیاتی برای احیای فضای بازی‌های بلاکچینی از بازی یا تجربه‌ای خواهد آمد که “واقعاً انگیزه‌های اساسی کاربران را به وب۳ کشانده باشد.”

به گفته وی، بسیاری از تیم‌ها در این فضا فقط سعی برای کپی و پیست کردن آنچه در وب۲ وجود داشته ، هستند. با این حال، اوزگود اعتقاد دارد که روند صحیح این تکنولوژی به  این نخواهد بود که به صورت لحظه ای باعث رشد انفجاری شود. او توضیح داد:

“قدرت جذب حجم مخاطب عظیم، در رویکرد نوآورانه بهره‌گیری از وب۳ به عنوان تجربه‌ای جدید است، در حالی که به طور مؤثری به کاربرانی که به طور ذاتی به بازی علاقه دارند خدمات جدیدی را ارائه میدهد.”

نتیجه گیری

اوزگود همچنین به Cointelegraph گفته است که شرکت Sky Mavis اکوسیستم خود را به جامعه وب۳ از طریق زنجیره رونین باز کرده است. وی گفته است که این اقدام می‌تواند منجر به ایجاد جامعه بازی‌هایی شود که پاداش‌دهی قوی تر و بلندمدت‌تر هستند.

Leave a Reply

Your email address will not be published.