راه‌اندازی  پروژه Worldcoin

Worldcoin Project Launches

بنیاد Worldcoin، که توسط سام آلتمن، الکس بلانیا و ماکس نووندسترن تأسیس شده است، در تاریخ 24 ژوئیه 2023، اعلام کرد که پروتکل پروژه Worldcoin به مرحله OP Mainnet راه‌اندازی شده است.

Worldcoin Foundation
Worldcoin Foundation

مدیرعامل OpenAI

سام آلتمن، مدیرعامل OpenAI و خالق ChatGPT، یکی از افراد کلیدی پشت این پروژه است. هدف این پروژه، افزایش فرصت‌های اقتصادی و فعال‌سازی فرآیندهای دموکراتیک جهانی در هوش مصنوعی است و همچنین برنامه‌هایی برای گسترش Orb sign-ups برای World ID به بیش از 35 شهر در 20 کشور جهانی اعلام کرده است.

وردکوین  پروژه World ID SDK را منتشر کرده و توکن Worldcoin (WLD) را آغاز کرده است که اکنون قابل معامله بر بستر بلاکچین است. این توکن به میلیون‌ها نفر از افراد واجد شرایط که در فاز آزمایشی بتا شرکت کرده‌اند، توزیع شده است.

همچنین، شرکت تکنولوژی Tools for Humanity (TFH) که در شبکه Worldcoin ساخته شده است، نسخه جدیدی از World App را معرفی کرده است. این برنامه اولین کیف پول با سازگاری پروتکل است که امکان رزرو تخصیص از ارز دیجیتال WLD را به افراد ارائه می‌دهد.

احراز یا عدم احراز هویت

الکس بلانیا، ‌تأسیس‌کننده پروژه Worldcoin و CEO TFH، بر اهمیت احراز هویت فرد در هوش مصنوعی تأکید کرد. او اظهار داشت: “با استفاده از تکنولوژی منحصربه‌فرد خود، Worldcoin به هدف دسترسی هر کسی در جهان، بدون توجه به زمینه، جغرافیا یا درآمد، به اقتصاد دیجیتال و جهانی در یک راه حفظ‌کننده حریم‌خصوصی و غیرمتمرکز دست پیدا میکند.”

پروژه Worldcoin به‌وجود آمده تا به مشکل 4.4 میلیارد نفر از افراد در سراسر جهان که شناسنامه‌ای قانونی و دیجیتال قابل تأیید ندارند، پاسخ دهد. این نقص هویتی باعث محدودیت در شرکت در اقتصاد جهانی و دسترسی به خدمات اساسی مانند کمک‌های دولتی، خدمات مالی و بهداشتی می‌شود.

پروتکل Worldcoin شامل World ID (هویت دیجیتال حفظ‌ کننده حریم خصوصی)، توکن Worldcoin (WLD) (اولین ارز دیجیتال که به عنوان پاداش به افراد منحصربه‌ فرد اهدا می‌شود) و World App اولین برنامه با سازگاری World ID که امکان پرداخت، خرید و انتقال بین‌المللی با دارایی‌ها و ارزهای پشتوانه‌شده fiat را فراهم می‌کندمی‌باشد.

گسترش Worldcoin

هدف بنیاد Worldcoin، حقوق بشری عادلانه و ایجاد سازوکارهای اجرایی در حوزه حکومت و اقتصاد دیجیتال جهانی است. پروتکل Worldcoin، World ID، توکن WLD و World App اکنون به‌ صورت جهانی در جاهایی که که قوانین اجازه می‌دهند، در دسترس هستند. خدمات Orb-verified World ID انتظار می‌رود در ماه‌های آینده به بیش از 35 شهر گسترش یابد.

نتیجه گیری

با این حال، کاربران باید آگاه باشند که محصولات کریپتو اغلب بسیار خطرناک هستند و در بسیاری از حوزه‌ها، رویکردهای نظارتی ثابت نشده‌اند. تکنولوژی‌های شامل Worldcoin، از جمله توکن WLD، به صورت آزمایشی عمل می‌کنند و هیچ‌گونه ضمانتی برای عملکرد برنامه وجود ندارد.

Leave a Reply

Your email address will not be published.