استخراج 1 بیتکوین در لبنان 783 برابر ارزان‌تر از ایتالیا

Lebanon is the best country to mine Bitcoin

با توجه به هزینه‌های برق خانگی  بر اساس این گزارش، نه کشور اروپایی از ده کشور کم‌سودترین کشور های  برای استخراج بیتکوین هستند.

best country to mine Bitcoin
best country to mine Bitcoin

تفاوت قیمت برق برای ماین بیت کوین

در سرتاسر جهان تفاوت قابل توجهی در هزینه‌های برق خانگی برای ماینرهای بیت کوین فردی وجود دارد. به گزارش اخیر، در حالی که تولید یک بیت کوین در ایتالیا 208,560 دلار هزینه دارد، در لبنان تقریباً 783 برابر ارزان‌تر است.

ماین بیت کوین فقط در 65 کشور سودآوری دارد

گزارش منتشر شده در تاریخ 17 اوت، نشان داد که تنها 65 کشور برای ماینرهای بیت کوین فردی سودآور هستند، که تنها بر اساس هزینه‌های برق خانگی محاسبه شده‌اند. از این تعداد، 34 کشور در قاره آسیا و تنها پنج کشور در اروپا قرار دارند.

تضاد ماین بیت کوین با برق

با این حال، ماینرهای بیت کوین فردی با میانگین جهانی هزینه‌های برق خانگی در تضادند: “میانگین هزینه برق خانگی برای استخراج 1 بیتکوین 46,291.24 دلار است، که 35% بیشتر از قیمت میانگین روزانه 1 بیتکوین در ماه ژوئیه 2023 (30,090.08 دلار) است.”

ایتالیا گران ترین برق ماینینگ

این گزارش ایتالیا را به عنوان گرانترین کشور برای استخراج بیتکوین در خانگی با هزینه 208,560 دلار برای هر بیتکوین تعیین کرده است. در زمان انتشار گزارش، این امر نشان می‌دهد که هزینه استخراج یک بیتکوین در ایتالیا معادل ارزش تقریبی هشت بیتکوین است.پس از ایتالیا، اتریش با هزینه 184,352 دلار و بلژیک با هزینه 172,382 دلار قرار دارند.

ماین پر سود بیت کوین در لبنان

در همین حال، نرخ برق خانگی لبنان به ماینرهای فردی اجازه می‌دهد که یک بیتکوین را با هزینه فقط 266 دلار تولید کنند. با توجه به این داده‌ها، این تقریباً 783 برابر ارزان‌تر از هزینه استخراج یک بیت کوین در ایتالیا با هزینه 208,560 دلار است.

ماین سود آور بیت کوین در ایران

ایران نیز با هزینه تولید 532 دلار برای هر بیتکوین در بالای لیست کشور هایی با برق ارزان برای ماین بیت کوین است. با این حال، علیرغم قانونی کردن استخراج بیتکوین در ایران در سال 2019، این کشور از آن زمان به دلایل مختلفی عملیات قانونی ماین بیت کوین را ، به دلیل عدم مدیریت بحران مدیران بر شبکه‌های انرژی در زمستان ممنوع کرده است.

توقیف ماینر بیت کوین در ایران

در تاریخ 4 ژانویه، Cointelegraph گزارش داد که حدود 150,000 دستگاه ماینینگ رمزارز توسط سازمان مالیاتی ایران کشف و توقیف شده است.

در تاریخ 19 اوت، مدیرعامل بایننس چانگپنگ “CZ” ژائو اطلاعات این گزارش را در X (قبلاً توییتر) منتشر کرد و از دنبال‌کنندگان 8.6 میلیون نفری خود پرسید که چرا افراد در این کشورهای با هزینه‌های کم برق به بیتکوین استخراج نمیپردازند.

نتیجه گیری

فرایند ماینینگ بیتکوین در کشور های جهان سوم به دلیل ارزان بودن برق بسیار سود آور و پردرآمد است تقریبا سود معادل 1000 درصد. لازم به ذکر است به دلایل مشکلات قانونی در ایران امکان ماینینگ بیتکوین به سادگی وجود ندارد.

Leave a Reply

Your email address will not be published.