آیا متاورس مرده است؟

metaverse is dead

در یک توئیت اخیر، مدیرعامل شرکت Epic Games به نام Tim Sweeney، به مقاله‌ای اخیر از مجله Business Insider که مدعی شده بود متاورس از بین رفته است، پاسخ داد. این مقاله که توسط مدیرعامل شرکت PR به نام Ed Zitron نوشته شده بود، ادعا می‌کرد که دنیای مجازی توسط دنیای کسب‌وکار رها شده است و به عنوان نمونه‌هایی از متاورس که نتوانسته‌اند به انتظارات خود برسند، به Horizon Worlds از Meta، Decentraland و Otherside از Yuga Labs اشاره کرده بود.

end of metaverse
end of metaverse

فعالیت 600 میلیون کاربر در متاورس

با این حال، Tim Sweeney به سرعت اظهار کرد که در حال حاضر ۶۰۰ میلیون کاربر در پلتفرم‌های دنیای مجازی مانند Fortnite، Minecraft، Roblox، The Sandbox و VR Chat وجود دارد.او در توئیت خود به طنز اشاره کرد که متاورس از بین رفته است و حالا وقت آن رسیده تا یک مراسم مجازی آنلاین برای ۶۰۰ میلیون کاربر ماهیانه فعال در این پلتفرم‌ها برگزار شود تا از از دست دادن آن به عنوان یک پارتی استفاده شود.

دفاع از متاورس

این اولین بار نیست که Tim Sweeney به دفاع از متاورس پرداخته است. در آوریل ۲۰۲۲، شرکت Epic Games یک دوره سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلاری را با هدف تسریع در طرح‌های شرکت برای متاورس اعلام کرد. این سرمایه‌گذاری شامل یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری از گروه سونی و KIRKBI، شرکت سهامداری پشت پشتوانه گروه LEGO، بود.

به محض پایان دوره سرمایه‌گذاری، Epic Games و گروه LEGO همکاری‌های بلندمدتی را برای ایجاد متاورس “دوست‌دار خانواده‌ها” اعلام کردند. هرچند هنوز هیچ کدام از این دو شرکت جزئیات محتوای این همکاری را فاش نکرده‌اند، اما مدیرعامل گروه LEGO به نام Niels Christiansen به روزنامه Financial Times گفته بود که شرکت در حال برگزاری اطلاعات بیشتری در این زمینه است.

نتیجه گیری

متاورس یکی از تکنولوژی های نوظهور بر بستر بلاکچین است که هنوز در ابتدای راه بوده و احتمالا آینده درخشانی را برای خود رقم بزند.

Leave a Reply

Your email address will not be published.